tisdag, maj 15, 2007

*okey, at the end...*

.
Ohh, the pain O_o *mensvärk* ;) ni vet hur det är...

Eurovision Song Contest. Mycket intressant resultat tycker jag, alla länderna i topp är medelhavsländer eller "öststats-länder", många utav dom som är relativt "nya" dessutom. Vad beror det på? Ny och spännande musik? Dom är många innevånare i dessa länder?
För alla de forna storvinnarna låg ju i botten på resultatlistan, england, frankrike, irland, sverige... ;)


Serbien var en värdig vinnare, för det var en väl producerad låt och en ballad. Det ska vara en ballad eller något tokglatt. Det märkte vi på placering nummer två. Allvarligt. Det är en fruktansvärt kul låt, men... jag hade tänkt att rösta på dom, men vågade till slut inte för jag började tänka "tänk om dom faktiskt vinner...". Och dom åkte ju upp och ner bland topplaceringarna.
Jag röstade på Ungern, Finland, Frankrike och Irland. Jag förstår mig inte på den här trenden att ta in typ "eurotechno" och liknande i schlager tävlingen, om dom kunde dom som leder tävlingen tycker jag dom skulle sätta upp några slags riktlinjer för hur låtarna ska vara musikmässigt. Det tycker jag i allafall... ;) *Danzen!!!*

Helgen spenderades ute på "landet" :P norr om Norrtälje iallafall, där min pojkväns lillasyster skulle konfirmera sig. Jag blev inkallad tidigt för att skapa en håruppsättning :) det var kul och hon blev jätteglad och nöjd för resultatet :) På söndagen var vi ut en gång till, mekade bilar, pratade mat, byggde lego...


och spelade fightingspel på PS2, tror jag det var :D så sent att när vi kom tillbaka till norrtälje gick det inga bussar längre, så jag sov en natt till *myys* ;)

Och nu är trisstressen total! Jag har sett klart på hela säsong två av Gilmore Girls! :S Måste vänta tills nästa lön för att kunna göra något åt saken ;)
*gaahh*

Behöver förresten åsikter! Angående MP3-filer på datorn... ska man samla alla i en enda stor katalog, eller ska man dela upp så mycket som möjligt efter artist och album?? :D
.

4 kommentarer:

Polly vill ha kex! sa...

Hej hej!
Ja det vore verkligen roligt att komma på din fest. Jag får sova hos släkten och sen åka hem tidigt dagen efter. Jag är nämligen bjuden på barnkalas. Min käras systerson Bruno fyller 3år och jag är personligt inbjuden. Han är så söt!

Anonym sa...

Landet,, hmm.. jag som brukar räkna rimbo och norrtälje som landet vanligtvis!

Jag har mina låter hyfsat uppdelade och det är enbart besvärligt, bättre att ha alla i samma!
kram!

jlmj sa...

Haha, Rimbo och Norrtälje, landet?? ;oP

Jag skulle vilja påstå att jag iaf har mina filer uppdelade efter artistnamn, men det fungerar lika bra att ha alla i samma mapp. Huvudsaken är att de kommer lista efter artistnamn i Media Player eller vad man nu använder sig utav. Det känns enklast. ;o)

*Kram*

Lady Starduck sa...

Okay... here's the break-down:
Jag har alla mina låtar i samma mapp ("Min musik") där jag ser till att alla blir korrekt döpta med "Artist - Låttitel". Det är lättast med tanke på att jag skickar en del musik till folk på msn. Hade alla låtar legat i mappar hade det blivit ett satans klickande! ;)
Gör som du vill, men nu vet du hur jag ser på saken!
*puss*
P.s. Miss U D.s.