tisdag, januari 09, 2007

Se inte Eragon

*dum di do di dum di dey...*

I går blev det LOST-marathon ;) säsong 2 har påbörjats, och jag hoppas vi kan avsluta den snart också, så jag kan börja se avsnitt ur säsong 3, som precis släppts i USA vad jag förstått ;)
Det är egentligen knasigt att man fastnar så för en TV-serie... men det har varit många genom åren :) McGuyver, Party of five, Ally McBeal, Cityakuten... senast har jag fastnat rejält och blivit hel förälskad i Grey's Anatomy ;) så sköna karaktärer!

Sedan åkte vi till Norrtälje för att deltaga på ett hemligt möte, jag i allafall, möte upp med Lady Starduck och intog njutningsfull varsin pizza ;)

Sedan senare på kvällen hamnade jag huxflux på bio och såg "Eragon"...... Oj, oj, oj.... *suck* Fantasy-filmer håller väl inte alltid hög kvalité, men kom igen!!
Storyn gick alldeles för fort fram, taskiga karaktärer, hemska kamera vinklar, massa scripta missar, klyschiga repliker..... nej, helt enkelt. Det enda som var häftigt var draken, som dessutom var en hona ;) *me like* Tänker inte se fortsättningen på den "sagan" ;)

Idag blev det sovmorgon, eftersom jag hamnade framför datorn till kl. 02.00 kvällen innan, så sov jag ända till 10.00 :) mitt på dagen gick jag ner på Chocolat och mötte upp med en reporter från lokaltidningen, dom ville interjuva mig för en artikelserie som kommer såsmåningom ;) så håll ögonen öppna :P

Märta gäspar...

Märta blir bättre och bättre ;) varken tassen eller benet är svullet längre :) men pga medicinerna så sover hon mest hela dagarna :) ska bli skönt att få ta av henne kragen så hon får gå ut och putsa sig :) jag vet att hon längtar också... på lördag eller söndag är det dags att ta av den... :)

Dagar till RUT premiär av Grease : 66

2 kommentarer:

Lady Starduck sa...

Snygga bilder (bloggen före och den här)! :D
Jag tokdiggar den på Märta. Eragon skall jag minnas att inte se. Iaf inte lägga ut pengar på och se på bio. ;)

Onsdag idag.. :P Och vi vet ju alla vad det innebär!?!? JIPPIIIE!!!

*puss babe* ;)

Spillersill sa...

Är alltid trevligt att höra att det är fler människor än jag som har väldigt bra smak på tv serier!! För är det någon serie jag är trogen tittare hoss så är det Grey's Anatomy!!

Eragon var inte så dålig faktist,, den var liksom trevig!