tisdag, juni 19, 2007

Foto : Nationaldagen

Har ju slarvat lite med bloggandet, så här kommer bild-bloggar för att uppdatera de senaste veckornas händelser ;) För kul har det varit!


Intåg med flaggor på sedvanligt vis :) Natinaldagen firades traditionsenligt på Tolvmansgården, den lokala hembygdsgården :)


Musikskolan spelade och underhöll i den gassande solen.


Folkdansarna svängde om i sina fina dräkter :) Ska någon gång, när jag har tid och pengar till det, skaffa mig en egen folkdräkt, för jag tycker dom är så vackra ;) fast det kommer kosta ca 10.000-20.000 :(


Dagen avslutades med en (hoppas jag) nystartad tradition "Nationaldags-kubb" :D med tillhörande picknick, receptet på den goda morotstårtan Malin hade med sig, som vi mumsar på på bilden, finns ju i tidigare blogg ;)


Så här kan det se ut när man är i solen utan solskydd ;) det sved bra kan jag ju avsluta. Nu har det ju förvandlas till en jättefin brun ton, men det är ju inte rätt väg att gå, plus att jag har världens hemskaste ränder som kommer ta hela sommaren att sola bort ;)
.

1 kommentar:

Caroline sa...

Nationaldagskubb måste ju helt klart bli en tradition ;)

kramar