måndag, augusti 07, 2006

M-laget


Då lyder dagens fråga : Är man bara galen eller entusiastisk när man sitter och köar utanför systembolaget i 2 timmar innan öppning för att köpa sig en halvliter whiskey?
Svar : Entusiastisk! :D
Det var nämligen så att denna dag så släppte Mackmyra sin Preludium:2 för försäljning på bolaget, det är något så ovanligt som svensk producerad whiskey, helt rakt igenom! Och dessutom väldigt gott ;) smakade en av deras whiskeys på Öl- och Whiskeymässan förra året i Nacka Strand.
Nåhja..
Tillbaka till dagens äventyr. Jag anländer till bolagets port ca 8.05 och tycker mig inte se någon annan. "Yes" tänker jag och stegar fram, lägger ut min filt och slår mig ner. Till min bedrövelse så har paret som sitter och fikar utanför Cissi's samma mål som jag, dom anlände vid 8.00...
*suck*
Hade jag bara hittat filten snabbare hade jag vart där före dom, men det gör inget, jag är ändå nummer tre på plats och därmed garanterad en av de 6 flaskor som kom till orten. Det släpptes 4536 i hela landet ;) Så jag pluggar i mp3-spelaren och drar fram korsordet från senaste Vecko Revyn och väntar, väntar och väntar... vid 8.40 ringer min far och informerar sig om läget då han varit intresserad när jag berättat om släppet tidigare. Ca 8.50 dyker en ung man upp, alltså nummer 4 på plats. Vid 9.15 kommer äldre herre och slår sig ner, plats 5. Vid 9.25 kommer min far och har därmed kvalificerat sig till en 6:e plats och tjuvar sista flaskan! :D
Det hela kändes som att vänta på biljettsläpp för nån stor konsert ;)
Kolla in Mackmyra du med! :)
Dagar kvar till RUT-premiär : 220

2 kommentarer:

M. Mützell sa...

ooOOoo, du ville verkligen ha den flaskan ;) och med en VeckoRevyn så går ju tiden fort ;P

Är det bara 220 dagar!!? Aghh! Arbetet måste komma igång! ;D

Vi ses! Ha det bäst!

*kramar*

Lady Starduck sa...

Ge mig entusiaster! Mer folk som brinner för sina mål!

Det låter verkligen som att vänta på ett konsertbiljettsläpp! ;)

Grattis tycker jag att man ska säga. =)

*kramar*