fredag, augusti 04, 2006

SMS språk...

Har ni tänkt på hur svårt det ibland kan vara att tolka ett sms? Alla använder ju tecknen olika... Kolla in dessa exempel :

Jo, det är bra...
Jo, det är bra.
Jo, det är bra!
Jo, det är bra :)

Ganska stor skillnad, eller hur? Och när man lär känna någon ny måste man lära sig ett helt nyttt språk med tecken, smileys och ordval. Jag slåss med et just nu, att lära mig tolka en ny bekanskaps smsspråk och det är inte lätt. För något som jag tolkar som speciellt kanske den personen använder alltid i alla sms?

Ni inser problemet? *ler snett*

2 kommentarer:

M. Mützell sa...

*vinka vinka*
Åhh! Jag fattar precis vilket problem du har! Samma grej över msn, bara genom att göra en smiley ex. ändrar man hela innebörden av ordet! Det är sjukt hur man tolkar saker beroende på punkt, smiley eller dylikt... Vi människor är skumma ;)
*kramar*

Lady Starduck sa...

Oh my goodness!

Do I know or do I know!? ;) Detta ständiga sms-tolkningsproblem!

Tvåan uppifrån är det "sämsta" svaret enligt mig. Det står mellan trean och fyran för en guldplacering... :P Själv gillar jag smiley-svar bäst!

Drama drama drama! ;)
*kramar*