söndag, september 17, 2006

Bewitched!

Eftersom jag har slarvat med bloggandet kommer här en flerdagarsrapport : ;)

FREDAG :
Förkylning... förkylning! :( snörvel, host och huvudvärk bestod min fredag av, det var svårt att koncentrera sig på annat. Så därför missade jag också vad jag fått berättat var en superkul utekväll på syntklubben Tech Noir. Typiskt... Men det kommer fler gånger! :D Så jag somnade ganska hårt, men vaknade säkert 100 gånger under natten för att hosta och snyta näsan... *suck*

LÖRDAG
Lite mindre förkylning, men ändå var den närvarande i min hals och i mitt huvud :) en sån där glomande huvudvärk hela dagen, så att jag vande mig och den blev "normaltillstånd", jätteskönt... Men trots detta åkte jag till ett stort elvaruhus i norrtan och köpte mig en DVD, då den andra blivit gammal och gett upp efter sisådär 6 år ;) Så jag fick tag på en kompakt liten trevlig apparat :)
Och det var nödvändigt då jag hade bjudit in till filmkväll på tema Häxor! :) Vi såg filmerna Bewitched (En förtrollad Romans), The Craft (Den onda cirkeln) och Practical Magic (Magiska Systrar) så det blev en skräckkomisk kväll, mycket trevligt! ;) *kramar*
Men det blev så fruktansvärt mycket godis kvar, så nästa gång behöver ingen ta med sig läsk till exempel, det finns! :) Kvällen avslutades vid 01.00 efter att vi dessutom sett en timma av den underbara filmen Shakespeare in Love :)
Så nu känner jag att det är dags att börja planera för det stora filmeventet denna höst : Att se alla extendedversiationerna av Sagan Om Ringen under en dag! Mail och sms kommer inom kort med mer info :)

SÖNDAG
Dagen som idag! :) Och det är dags att rösta, det är något mycket viktigt tycker jag och därför gör jag det gärna på själva valdagen, det blir nästan lite festligt på nåt vis :)

Dagar till RUT premiär av Grease : 178

Dagar till RUT premiär av Dracula : 61
.

1 kommentar:

M. Mützell sa...

Åhhh, synd att jag var upptagen på häxkvällen, älskar såna filmer ;) MEn det blir fler filmkvällar :)

Och du, jag som diggar sagan om ringen väntar med spänning på ett sms om *extended-verasion-dag* :D

Ha det bra!
*kramar*